הצעד הקטן של אנשי הירח הגדול

לאחרונה אני פוגשת אנשים רבים להם אני קוראת- אנשי הירח הגדול!
אתם בטוח מכירים אותם... אנשים שנטוע בליבם חלום גדול וקסום
 ומבחינתם הוא רחוק מהם ממש כמו שהירח רחוק מאיתנו.

אז מי הם האנשים האלו?
בדר"כ הם אנשים מוכשרים שקיבלו מהיקום מתנות נהדרות, יכולות וכשרונות מדהימים, אך אינם מודעים לכל אלו... או שאינם משתמשים בהם.
אנשי הירח הגדול יראו כל רעיון או פנטזיה או חלום – כירח גדול ועצום!
כלומר משהו בלתי ניתן להשגה, שאינו ישים ומאוד מאוד רחוק... "אולי מתישהו זה יקרה" הם אומרים.
בגלל שכל חלום עבורם הוא ירח גדול, הם תקועים או מתוסכלים כי אינם במסלולם הנכון, והרבה פעמים כבויים כי הם חיים בחשכה תחת אור הירח. בכל הקשור לחלומות ורעיונות חדשים יהיו להם תסמינים קשים מאוד- חשיבה שלילית, חוסר בהירות,דרמתיות מיותרת, ניפוח בעיות, תמיד יראו את המכשולים שבדרך, יחד עם חצי הכוס הריקה, אם בכלל יצליחו לראות שיש בידיהם כוס.
פעם חשבתי שאני בדיוק במצב ההפוך, שהוא לא יותר טוב- חיה בעולם של פנטזיות וחלומות, לא פרקטית או מה שנקרא 'חיה בסרט', עפה גבוה גבוה ולא מחוברת למציאות.


עם השנים הבנתי שיש בי גם ירח גדול וגם שמש ענקית שמראה לי את הדרך לירח.
את קולקציית המוצרים הראשונה שלי- כריות העציץ הנהדרות... פיתחתי תוך כדי שניהלתי מועדון שייט במשרה מלאה! בדרך ילדתי את יותם בני הבכור, דבר ששינה את מציאות חיי מקצה לקצה. הכריות היו עבורי אתגר, משהו מעניין שמילא אותי במוטיבציה, נתן לי מקום לביטוי יצירתי משלי ואפילו הווה עבורי פינה לברוח אליה מהשגרה שחייתי. אז עבדתי קשה ביום ובזמני הפרטי תפרתי כריות. לקחתי את יום החופש שמגיע לי ובו הקמתי דוכן מכירה של הכריות. מאחר ולא היה לי כסף עבור מותרות השתמשתי בכל מה שחינם וזמין לי. למדתי איך פותחים אתר בחינם (WIX) ובניתי אותו לאט לאט , בהמשך פתחתי דף בפייסבוק והתחלתי להפיץ. הצטרפתי לתכנית של 'קרן שמש' שם חיברו אותי למנטור שנתן לי ליווי עסקי בהתנדבות.
עשיתי כל מה שיכולתי לעשות שאינו דורש תקציב או שינוי ענק בשגרת חיי.

את קולקציית שלטי המתכת שעיצבתי עשיתי תוך כדי שעבדתי בשתי עבודות-  לשמחתי עבדתי 4 ימים בשבוע אז היה לי יום אחד חופשי להתקדם אל עבר הירח. יום אחד עבדתי בסטודיו של מעצבת  בעלת המותג BKEEPER , ושלושה ימים נוספים לימדתי עיצוב ב'טכנודע' בתכניות חינוך שונות. מזכירה לכם שהייתי אמא לילד בן 3 וגם אני ,כמו כולם, צריכה לשלם משכנתה וגן ושאר ירקות.

למה אני מספרת לכם את כל זה?
הבנתי שככל שאתקדם בצעדים קטנים יותר ויותר כך ארשה לעצמי לחלום ולפנטז ולחיות בדמיונות! לשם לעצמי מטרות ולראות לנגד עיני ירח גדול ועצום ומעורר השראה.
כשקמתי בכל בוקר, שמתי את הירח בצד ושאלתי את עצמי מה אני יכולה לעשות עכשיו? מחר בבוקר? מה הצעד הקטנטן שיקדם אותי אל עבר הירח שלי? מה אוכל לעשות בעוד שבוע? חודש? שנה?
תאמינו או לא, כעבור שנה הדרך לירח מתקצרת... הוא כבר לא ענק ובלתי ישים. 
אז נכון, ביום יום צריך להתפרנס, לכלכל משפחותינו, לקחת אחריות על סביבתנו... אבל יש דרכים כה רבות לעשות זאת! ולנו ניתנת הבחירה האם לעשות זאת באמצעות המתנות שהיקום נתן לנו, באמצעות האהבות וההנאות שלנו ... או פשוט להיות עבדים, ולחיות על אוטומט כמו רובוטים, כנועים לשגרה שאיננו מעוניינים בה. אנשי הירח הגדול לא יראו דרך מוצא מתוך המציאות שהם חיים, הם לא יראו את האפשרות לחיות חיים אחרים ולא נדבר על הפחד שלהם משינויים.



אני פונה אליכם אנשי הירח הגדול ורוצה להעביר לכם מסר...

מותר לחלום ולפנטז- כל זה לא יקרה מחר בבוקר. כדי להגיע לירח לא צריך יותר מידי...מספיק צעד אחד קטן אותו אפשר לעשות מחר בבוקר.
שאלו את עצמכם מהו הצעד שאינו עולה כסף, שאינו דורש המון זמן, שלא מצריך ממני לעזוב את העבודה ולשנות את שגרת חיי, שיהיה לי כיף לעשות אותו?

מותר לי לפנטז על מותג בוטיק משלי למוצרי טקסטיל ... אבל מחר בבוקר אני אעשה את מה שאני טובה בו- אשב לאייר איור שאולי בהמשך יהפוך לקולקציית איורים. אולי אחר כך אעשה מכירה לחברותי הטובות בביתי. מותר לי לפנטז שאני סופרת בינלאומית שמתפרנסת מיצירותיה ומקבלת הכרה... אבל מחר בבוקר אני אכתוב שיר/סיפור. מותר לי לחלום שאני יוצרת ועוסקת באומנות ועיצוב, אבל מחר בבוקר אעשה פרויקט יצירה עם תלמידי בשיעור ספרות במסגרת עבודתי.

שאלו את עצמכם מהו הצעד הקטן שלכם - בלי דרמות, בלי ביקורת עצמית, בלי שליליות, בלי ציפיות, בקצב שלכם. וכשאתם עומדים בפקק פנטזו פנטזיות, כשאתם עוצמים עיניים לפני השינה דמיינו דמיונות, כשאתם בוהים עם הקפה של הבוקר תחלמו חלומות בהקיץ.

בלי שתשימו לב הזמן יחלוף ותמצאו את עצמכם
מרחפים ברחבי הירח,
מסנוורים מהאור של עצמכם 
ומסתכלים אל עבר כוכבים חדשים.

תגובות

  1. מקסים! תענוג! חלומות ופנטזיות הם חלק בלתי נפרד מיצירה... 💫

    השבמחק
  2. תודה רבה שלי :) מסכימה איתך. אחרת אנחנו מסרסים איפשהו את היצירתיות שלנו ומצמצמים את מגוון האפשרויות הפוטנציאליות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה